Wednesday 1 January 2014

HAPPY NEW YEAR

assalamualaikum...
haiyak...lame bebenor da meninggalkan blog nie...
bukan sebab bz ngan keje sgt pun sebenarnya..bos pun cuti lame...tpi macam xterpanggil nk story mory kat sini...
but now baru dapat semangat nak menaip kt sini balik...
permulaan new year ni aku nk cite sal masak-memasak dulu...
sebabnye skg memang tengah mood membaking!
huhu....
entah kenapa memang rajin bebenor nk mencuba skg nie..sejak-sejak pregnant nie..
ehhhh!!!da prgnant laaa....huhu...
tu nnti kita story entry yg lain ek..
now tumpu di dapur dulu...
tengah membuak-buak nk cito nih..
hahahahhaha
biskut coklat chips
biskut kurma
kalo sebelum ni time raye aku da cube resepi biskut coklat cip & biskut kurma...

then aku cube wat kek & muffin pulak

cake coklat

muffin
macam biase la...kalo cube resepi baru akan ada errornye kan..tpi aku xberputus asa pn..
aku wat macam-macam & banyak pulak tu tpi yg pelik aku bukan makan..maka dengan itu asben aku yang belasah sume + rezeki bgi kawan-kawan..so korang jgan nak mengata lelebey asben aku tu beso..die membeso bagai johan sebab aku memang suke masak..huhu....
mother in law (mil) aku pun da komplen anak die makin besa..mane idaknye..bininye rajin masak..masak plak kek-kek bagai..lagi le.....huhuhu

donut lembut
walaupun aku membesar dalam suasana kuih muih, kek-kek dan lauk pauk disebabkan emak aku memang seorang peniaga...tpi aku sendiri xpandai nk wat sendiri..tpi sejak rajin macam-macam yang aku nk cube plak..maka dengan itu incik google la yang menjadi mangsa aku...
teringin sangat nk wat donut...
so aku google la donut yg konon nak yang gebu & lembut...
kalo da name pun tangan ni keras kejong mane nk wat donut yang lembut?huhuhu...donut ni memang jadik lembut & gebunya..suami pun puji..tpi tu la..xbape nk cantik sangat bentuk die sebab aku memang xpandai nak membelai tepung yang terlalu la lembik..tpi..hasilnye....memuaskan jugak!hahhaha..puji diri sendiri ke?oke la ikut tekak aku ngan asben aku...


lepas donut aku pelbagai kan resepi donut kepada burger malaysia....burger malaysia ni mak aku yang bagi name..klo gi kedai tye owg burger malaysia xde sapa yang tahu lagi-lagi klo yang jual tu indon..dalam bahasa lain owg panggil pau sambal.....

pau sambal / burger malaysia
ha..ni la rupe burger malaysia aku.gune adunan yang sama dengan donut tdi..tpi aku ubah sambal die gune sambal sardin..tu pun ilham dari member aku si gebeh tu..not bad...tpi time tu sambal aku terlebey manis lak...pastu burger tu terbesar sangat..so aku makan 1 je da kenyang..yg lain...sape lagi yg tukang perhabis kalo bukan asben aku yg kiut tu..hahhahahaha
last aku buat burger ni bulan NOVEMBER 2013 aritu sebenarnye...xdan nk cito kat sini...lepas tu terus tangkup kuali & periuk...aku berenti wat seketika..












No comments:

Post a Comment